fredag 7 juli 2017

Min sommarvecka - kort 3

Hej!

Idag har vi kommit fram till konfirmation i min högtidsvecka!


Åter igen har jag använt mig av ljuvliga Maja Designpapper, fram och baksida av samma designark är detta. En mörkgrön cardstock har jag använt till fotomatta och den vågiga ovalen.


Insidan med samma mönsterpapper och grön cardstock bakom. Jag har skrivit ut namnen på datorn och så stämplade jag med Vilda Stamps "hjärtliga gratulationer" sedan. Jag har stansat ut med en die från Memory box.


Konfirmanden är en digistämpel från Roses digitala stämplar. Ovalerna är dies från Spellbinders. Texten har jag skrivit ut på datorn med min nya favoritfont KG Call me maybe. Obs! Det är inte samma Maja som tagit studenten i mina tidigare inlägg, hihi! 

Jag har färglagt min konfirmand med följande Copicpennor:

Hud: E04-11-21-00-000-R21
Hår: E39-37-35-30
Bibeln: R89-46-Y38-35
Konfirmationskåpan: W3-1-0 +Blender

Jag har sedan figurklippt henne och monterat med distanskuddar på ovalerna.


Jag har satt ett kors med en rosett på sidan och limmat fast bara rosettdelen så korset dinglar lite. Baksidan följer kortets framsida med "midjebältet". 


Storleken på kortet är 7x5 tum och jag tycker det är lite kul att göra, för vanligtvis blir det 6x6 tum, men det blir en annan dynamik när det inte är liksidigt. 

Det var allt för idag!

Jag dyker upp igen innan veckan är slut och vad blir det då för högtid som uppmärksammas tror du? 

Ha en bra dag!

Kram Rosa

2 kommentarer:

  1. Fantastisk "skuggmålning" - kåpan ser ut att vara i 3D!

    SvaraRadera